Tortyr

Ni tror säkert att jag motarbetar det fina vädret nu när jag numera faktiskt känner mig ledig på riktigt. Men jag njuter! På onsdag blir det dock till att jobba, torsdag också. Det får gärna regn då.


Men åter till de timmar av semester som jag nuförtiden försöker spendera i solsken med en pocketbok av Magdalena Graaf -  "Det ska bli ett sant nöja att döda dig".  Inte för att jag på något sett inte tycker om värme men det är krävande att ligga och steka i solen. Där ligger jag insmörjd i solskyddsfaktor som mer eller mindre inbitet fungerar som stekolja och svettas något kopiöst. För en 10 minuter sedan kom jag dock underfund med att flytta ut min härliga, badenbaden, solstol ut bland vind och blåst. Detta resulterade i mindre svett med även en brud liggades topless som blottar sig för alla dessa byggarbetare som är här och jobbar.
Min pappa, obeveklig egenföretagare, fotbollsfanatiker och byggare har anställt en drös med arbetare för att göra om tvättstugan. Jag tror knappt mina ögon när jag tittar på att det inte är han som envetet sliter med alla mammas önskningar om renovering och praktiska finesser. Han har bett någon annan att göra hans jobb. Inte nog med det så har de stängt av vattnet så att spola på toaletten, duscha, tvätta händerna stup i kvarten m.m. inte är möjligt längre. Som grädde på moset har mamma hällt upp två hinkar med vatten, inte speciellt stora hinkar, och detta enbart till mig. Hon tyckte att den volymen säkerligen skulle räcka till att spola, borsta tänderna, tvätta sig, tvätta händerna, laga mat och dricksvatten m.m.

Jag har varit vaken i nästan tre timmar och en hink är redan slut. En kvar och det tar ett tag till innan grannarna kommer hem så att jag kan springa över och be om påfyllning. Jag blir även skeptisk till hur familjen skall klara sig. De duschar varje morgon innan de skall till jobbet och vi kommer inte ha något vatten i kranen förens i slutet av veckan... Grannarna och den sociala fotbollsanläggningen blir vår räddning. Så gott som...


Men det som hör saken till att jag egentligen slog mig ner här var en sisådär ny "uppfinning". En insektsamlare som min stekolja/solskyddsfaktor praktiskt taget fungerar som. De små flugorna sätter sig i oljan och kan inte komma loss, därefter är det bara till att plocka bort de en efter en... Visst är det en tendens av djurplågeri, men om de själva är så dumma och väljer att sätta sig på mig så får de faktiskt skylla dig själva...


Dags att dra mig tillbaka till att forsätta tortera flugor...






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas du haft en trevlig dag!

2008-06-10 @ 23:45:06
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: Sigrun

Hej issa.. såg att du hade kommenterat min blogg för ett tag sen. JA jag har tagit körkört =) fast det vet du.. hihih ring när du vill.. bara jag inte jobba så finns jag där;) hahaha

2008-06-14 @ 16:51:07
URL: http://sigrun.blogg.se/
Postat av: Frida

Issa, har du fått blogg-torka igen eller?

Kram

2008-06-16 @ 21:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0