Such a life

Just för stunden känns livet lagom roligt. Jag visste att dagen skulle komma och jag vet att jag inom en snar framtid kommar vara där igen. Tenta ångest kallas det. Faktum är att jag helt ärligt kan säga att jag inte har gått in för det speciellt mycket den här gången. Men den 14 januari är början på ngt nytt där jag varken kommer vara "lat" eller skoltrött. Då kommer jag att gå in för det, inte sitta här med ångest några dagar innan utan ta tag i det från början. Låter som ett nytt nyårslöfte...
Undra på hur många som har lovat sig själv saker som de inte kommer att hålla. Jag är en av dem. Men i år har jag ett ganska så roligt löfte som är lite utöver det vanliga. Ni som lever får se som man brukar säga. Några vet till och med om det. Det började som en kul grej en sen kväll när vi målade i köket. Men ju mer jag tänker på det, desto mer tror jag nog att det skulle kunna bli en ganska så rolig grej.

Igår var det förfest hos Emelie, riktigt trevligt. Jag var nykter och skulle köra vilket nga tyckte var konstigt. "Är du sjuk", "Ska du jobba imon" osv. Vi började med Jeopardy som Ida hade haft med sig. Jag brukar inte vara spc mkt för frågesport eftersom man nästan aldrig svarar rätt. Men det blev riktigt lyckat. Var inte så svåra frågor och det delades ut klunkar hit och dit. Sen innan det var dags för Gvd så tog vi en runda till Sibylla. Jag som lovat mig själv att jag påbörjat ett nytt liv. Maten smakade iaf gott för jag var rätt hungrig. Därefter vidare till Parken och sen en runda till S2 innan det blev Parken på nytt. Sen fick vi den briljanta idén att vi skulle åka pulka nu när snön ändå var här. Jag släpte av alla och skulle fixa termobyxor och vaxduk och sedan hämta upp dem igen. Vid 1 var jag hemma och sketslut. Det blev ingen pulkaåkning och tur var väl det, vi insåg att det var mörkt i backen och att inte ens min mobil skulle lysa upp vägen haha.




Sommarens planering har börjat. Vi kan inte bestämma oss för vart vi vill ta vägen. Testa något nytt, isf ligger Ayia Napa risigt till. Andra stunden känner vi för "tryggheten" och likaså kommer några kära vänner att åka dit. Det är inte heller fel. Men inget är egentligen bestämt än och hotell har vi inte kollat ut. Även fast jag har fastnat för ett, för ett hotell som jag hoppas att de andra också nappar på. Det såg riktigt fint ut och jag tror att det till och med kan bli bättre boende än förra året! För Emelie o Ida är det inte svårslaget iaf....


Nu kommer snart mitt matbud. Hon hade ändå vägarna förbi Maxi och var snäll och handlade på vägen. Funderar till och med på att bjuda tösen på mat om hon inte redan har ätit.

Ha det gott allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0