Seminarium



Dagen började med en promenad tillsammans med J. genom Halmstad och längs med vattnet, kunde nog inte ha börjat mycket bättre. Därefter hem och duscha och sen hade vi en riktigt lång och härlig frukost - sånt borde man göra lite oftare kom vi fram till. Sen var det dags för redovisning och vårt första seminarium med gruppen vilken slutade med att vi gick därifrån vid 4-tiden och alla var helt döda. Va jobbigt att sitta i 3 timmar och bara diskutera samtidigt som de sitter och betygsätter oss. Men läraren var väldigt nöjd så det verkade ha gått bra.

Därefter var det hem och börja med maten, spagetti och köttfärssås. Faktum är att jag inte har gjort det än och jag har ändå bott här ett halvår. Allt går som en dans på rosor tills jag skall slänga i krossade tomater - jag har ingen konservöppnare. Jävlar. Så jag får göra som jag alltid gör, gå in till grannen och be om hjälp. De skrattar åt mig och undrar om jag kanske borde gå en kurs i hushållning som man tydligen hade förr. Blir iaf stående där inne i en halvtimma och missar halva Grey´s :/. Men men...

Ikväll skulle jag egentligen pallat mig in till stan för lite tv-tittande hos Ida. Men både jag o J var tveksamma eftersom alla var helt döda efter seminariet. Dock blev det ändrade planer för min del. Emelie ringde och sa att hon kommer hit och hälsar på ikväll :) Trevligt! Snart åker dem och då får jag o Sanna klara oss själva igen. Denna gången blir de iaf inte borta så länge och det känns skönt. Sen är det sommar och då ska vi göra något tillsammans - allihopa.



image24





Dags att äta. Ha de gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0