Nu är det slut på luffarschack för den här gången


För det första så är tentan över. Tyckte att den var ganska svår om man jämför med vad jag hade för förhoppningar. Han gick på en del annat som man inte hade läst om, och det som jag kunde som "ett rinnande vatten" kom det inte speciellt mycket av. Men men... Ingen större betydelse över hur det går!

Dags för träning idag, eftersom herrarna spelar i Nittorp ikväll så var det inget lag efter oss vilket gjorde att vi kunde träna 3 timmar om vi hade velat. Vilken förmån ;) Vi tränade iaf 2 h och 15 min vilket var rätt jobbigt men samtidigt skönt att få röra på sig lite.
Efteråt dags för en riktig familjemiddag, även Alexander är hemma så det var som på den gamla goda tiden. En jäkla massa tjat och diskussioner men även det har sin charm.
Men sen till kvällens "höjdpunkt". Vi ´hade bänkat oss framför Let´s dance, inte för att jag egentligen tycker det är allt för kul att titta på men för umgängets skull. Sen kommer mamma, hon har varit lugn hela julen och det var nu dags för hennes luffarschack. Alla i familjen suckar och ingen vill egentligen spela men man ser hur ledsen hon blir. Det händer dock bara en gång om året, lagom till julen då släkt och familj är samlad så skall det spelas. Jag och Alex bestämmer oss för att köra vartannat drag och till slut så är det vi som går och vinner. MEN DÅ säger min älskade mamma "Ja men nu skall vi bara tillbaka också."
Hahha, no way. Nu ville ingen vara med längre och pappa fick därför offra sig att spela så nu sitter hon med ett stort leende och med stora smilegropar och spelar luffarschack med min käre far. Jag och Alex skall ägna oss åt Let´s dance den sista stunden som är kvar.

Imon skall jag ut till stugan, dels åka min första båtrunda och likså titta på kattungarna som Per och Lisa har fått. Hur kvällen slutar vet jag inte än, återstår att se.



Trevlig helg på er...


Kommentarer
Postat av: Ida

Härligt att åka till stugen :D

2008-01-12 @ 02:02:04
URL: http://hittaida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0