Jag har inte tummen mitt i handen

Söndag igen. Vad mer kan man säga...

Har varit ganska effektiv den här helgen, inte hunnit sova spc mycket men gjort desto mer. I lördags hade jag lovat pappa att hjälpa honom i stugan. Upp ganska tidigt för att sätta sig i bilen och åka några mil. När vi väl kommer ut så skall vi bära in allt vi haft med oss och plötsligt så kommer det, den ena svordommen efter den andra.
Pappa har glömt nyckeln hemma i den andra bilen. Men jag har ju vant mig vid att vara inbrottstjuv numera så skulle väl inte vara några större problem tyckte vi. Pappa visste att det fanns ett fönster på ovanvåningen som inte hade någon hasp så jag fick sätta mig på hans axlar och därefter försöka nå upp. Vi lyckades, jag kom upp men kunde dock inte få upp fönstret. Som tur var hade Pelle en reservnyckel så vi fick sätta oss i bilen igen. Men lika glad var jag för det för då fick jag se de omtalade kattungarna. Har aldrig sett några som varit så små innan och det var riktigt kul att se dem. Hur söta som helst. Pappa tyckte att vi skulle ha en men sen kommer mamma med att "Det går inte för att Alex inte tål dem". Men så kontrar pappa "Nu har vi haft Alex i 22 år, är det inte dags att få lite ombyte" Hahaha. Vi fick tag i nyckeln och jag arbetade i lite mer än en timme och därefter var jag ganska nöjd. Åkte till mormor för att äta middag, bara hon och jag. Dock hade jag åkt iväg med pappas mat så när jag kom tillbaka vid 2-tiden så var han rejält hungrig.
Sen blev det en oplanerad tur till Jönköping och likaså IKEA eftersom mormor skulle hälsa på min "låtsas morfar". Kom inte hem förens framåt 8-tiden tror jag och då var det dags att sadla om. Skynda sig att äta och sen hämta Sanna för att därefter åka till Abro där det var förfest. Blev en ganska rolig kväll trots allt!

Idag har jag lyckats glömma mobilen hemma i Gislaved och man känner sig rätt tom utan den. Eftersom man inte har tillgång till någon telefon har man flera stycken som man kommer på att man ska ringa till. Fick gå in till grannen för att ringa hem och tala om den glada nyheten.

Jag; Jag har glömt min mobil hemma bredvid sängen och har ingen aning om hur jag skall kunna komma upp i tid imon.
Mamma; Hur dags måste du gå upp?
Jag: Jag måste upp vid kl 8 ungefär.
Mamma: Ja, men det är inga problem. Det är i den vevan som jag åker till jobbet så jag kan slå dig en signal så att du säkert kommer upp.
Sen hör man ett jäkla skratt i bakrunden och det är pappa som låter. Jag hörde själv hur dumt det lät. Ja men ring du bara!!! Och sen skrattar hon själv...

Men jag får tillbaka mobilen imon och det skall bli riktigt skönt. Även fast jag kanske inte behöver den så är det iaf skönt att ha möjligheten att kunna ringa... Men hur klarar man sig utan väckarklocka? Jag som alltid använder mobilen.
Imon kommer iaf grannen och ringer på dörren kl 8 och när det gäller så är det himlans härligt att ha ett par pensionister vägg i vägg. Inget arbete att gå till utan jag hade till och med kunna ha väckning kl 9.
Nackdelen är väl dock bara att jag inte kan ligga och snooza imon (eller hur det nu stavas), men den smällen får jag ta...




Kommentarer
Postat av: Maya

Lycka till idag och hoppas du hamnar i en bra klass! Hör av dig när du kommit hem för jag o Anna tänkte titta förbi :).
Jag har med mig några OC-avsnitt också...

2008-01-14 @ 12:51:15
Postat av: Madde

är väl bara säga till dom "kom tillbaka om 10 min!" haha ;)

2008-01-16 @ 14:45:44
URL: http://maaddiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0