Far och dotter helg


 

Nästan precis så har mig helg sett ut. Tog bussen hem i fredags och chauffören lurade mig på 160 kronor. Han insisterade att det kostade så mycket och som svar på tal så kände jag mig nästan lurad. Kom hem en halvtimma snabbare än "vanligt" och det var väl iofs skönt. Mamma hade lovat Alex att tapetsera i hans lägenhet den här helgen så det var bara jag och pappa hemma. Han hämtade upp mig på stationen och därefter skulle vi en runda till Team Sportia och handla lite prylar.


Fredag innebar även träning vilken jag behövde, blir inte lika mkt nu för tiden. Eftersom kocken inte var hemma och varken jag eller pappa var spc sugna på att laga mat eller äta mackor så blev det pizza till kvällsmat. Det vore ju dumt att bryta traditionen. Fredagskvällen spenderade jag, Sanna och delvis pappa framför Irene Huss - Tatuerad Torso. Har fått nojja av svenska filmer så den föll mig bra i smaken. Ganska äcklig stundtals... Därefter började min far-och-dotter-helg på allvar. På senaste tiden har jag börjat drömma en massa konstiga drömmar när jag sett på läskiga filmer så jag tog mitt täcke och flyttade in i mammas säng. Upp ganska tidigt på morgonen, 8:15, pappa skulle ha ngn patient vid halv tio och jag behövde absolut gå upp i tid. Vi åt en lång frukost och helt plötsligt var klockan 09:25 och vi fick jäkligt brottom. Pappa körde olagligt genom Gislaved och sen behövde jag bilen till att, vad är det man brukar säga, uträtta lite ärenden  ;).

Vid fyra-tiden var det samling och dags för träningsmatch mot IFK Vmo. 4-4 slutade matchen och det var härligt att få sig en riktig genomkörare. Därefter var jag rätt trött, orkade inte med så mkt mer. Jag och pappa hyrde film, den senaste Beck filmen har jag ännu inte sett.  Vi bänkade oss framför tv:n och kom på att det var handboll istället så filmen fick vänta. Men det var riktigt mysigt, vi tryckte ner oss i fåtöljen precis som när jag var liten och jag kände mig återigen som pappas lilla flicka. Visst var det lite trångt men men... När Sverige förlorat mot Frankrike blev det istället dags för Beck och sedan läggdags. Mamma hade inte kommit hem och klockan var lite efter halv 12 så antog att hon inte skulle komma hem förens dagen efter istället. Kröp ner i sängen och sedan hör jag att ytterdörren smäller igen - mamma är hemma.

Fick ta mitt täcke och gå "tvärsöver" till andra sidan huset och lägga mig i Alex säng istället men slocknade rätt snabbt och sov hela natten utan vare sig mardrömmar eller störande ringsignaler ifrån någons mobil.


Den här helgen har varig riktigt lugn, har hyrt fler filmer på en hel helg än jag gjort sen i somras tror jag. Har dessutom inte sovit i min säng på hela helgen, knappt varit inne på mitt rum ens en gång. Första natten blev det mammas och sedan blev det Alex istället. Båda har faktiskt skönare säng än vad jag har så tror jag ska införskaffa mig en ny. Man sover ju trots allt bort en tredje del av sitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0