En hälsning från ett soligt Halmstad

image20

För det första så kändes det som att våren var här. Solen sken och det kvar torrt på vägarna och a det kändes som om det nästan vore vår...



Tänkte börja med att berätta hur det gick när grannen skulle väcka mig i måndags. Sov någorlunda oroligt hela natten och vaknade 5 gånger de sista 3 timmarna och vid halv 8 låg jag nästan och väntade på att han skulle plinga på dörren trots att det var 30 min kvar. Men så kvart i 8 plingar han på dörren. Jag går upp och tänder i köket för att det gör att jag inte kan somna igen och är påväg att gå och öpnna dörren då jag hör att hans dörr stängs. Vänder på klacken och går och lägger mig igen. Sen bestämde jag mig för att ligga och dra mig lite eftersom jag insett att det var alldeles för tidigt att gå upp.
Klockan 8, då ringer det igen på dörren och jag skrattar för mig själv att jag alltså hade kunnat somna om för att herren tillät mig att ligga och snooza. Bestämmer mig dock för att ligga kvar ytterligaren en liten stund för jag behövde inte gå upp före kvart över. Sen....tror ni inte att herren tar det på blodigt allvar, 08:15 ringer det återigen på dörren och ja då var det alltså dags att gå upp. Han hade tidigare berättat att han skulle iväg vid halv 9 så insåg att han förmodligen inte skulle ringa på fler gånger. Men tycker att det hela var aningens komiskt, pratade om nackdelen med att vara utan väckarklocka där man inte kan ligga och dra sig. Men det var ju inga problem för det var exakt vad han lät mig göra hahah. 
Åkte iaf hem i mån. eftermiddag för att träna och likaså hämta min mobil, sen var det ner sen på kvällen och jag missade idrottsgalan kort och precis. Men vad gör man inte för en telefon...

Idag har jag varit i skolan, igen, numera är det lektion nästan dagligen, på gott o ont. Det man kanske inte gör hemma sätter man sig och gör i skolan. Upplägget fungerar nog bättre för mig än att vara ledig en himla massa där man själv skall disponera sin tid och se till att saker blir gjorda. För det blir de inte! Hade föreläsning från 9-15 idag och trots att tiden har gått riktigt snabbt så var det ganska tröttsamt mot slutet. Därför lovade jag mig själv att jag ska ha en härligt kväll framför tv:n ikväll. Några skall göra mig sällskap och det skall blir riktigt trevligt.

Nej nu skall jag fylla på kylskåpet igen och därefter skall jag till Maya och äta.




Isabell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0