Bara tanken av att ni är borta gör att jag saknar er, annars hade väl det mesta varit som vanligt.


Sitter och dricker te och inbillar mig själv att jag tycker det är gott.  Varför vet jag inte. Förmodligen för att ett av lördagens hetaste ämne var att fixa vuxenpoäng samtidigt som man själv inser att man inte är ett dugg mer vuxen än sist tanken dök upp i ens huvud. Man letar efter en anledning och eftersom jag inte är någon kaffedrickare riktigt än så var det väl dags att mjukstarta lite.


Apropå ingenting så har jag tagit mig i kragen och påbörjat veckan med att motionera lite mer än utöver det vanliga. Måndag och tisdag har börjat med att jag har gått hemifrån till mamma och pappas jobb, ungefär 4 km - bilvägen. Därefter har jag visserligen tagit bilen hem och stannat på Linnea och köp frallor och därefter haft en onyttig frukost där jag läst varenda rad i VN. Typ. Ikväll var jag ute och gick med N. i en timme ungefär, och visst är det skönt när man känner att man är lite nyttig. Nackdelen är väl att jag blir illa tvungen att gå ut imon med för att inte bryta trenden...;)




jag skulle kunna leva utan den där blicken

som får mig ur balans

jag skulle sakna den där stunden som vi har

när vi till slut har blivit sams

jag kanske skulle söka upp kontakter som jag tappat
som jag varit med förut nånstans

jag antar det finns nån du skulle ringa

om jag inte fanns...


jag kanske skulle leta upp nån yngre

som en fjäder i hatten

det skulle bli för tomt om ingen fanns där

som värmde mig i natten

men jag skulle aldrig ha tålamod nog att bli förstådd

ingen känner mig så väl som du

jag skulle fastna i min ensamhet igen

om du lämnar mig nu...


...om du lämnar mig nu...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0