Asså jag ordnar dig gratis liftkort och boende i Åre. Du kan väl släppa in mig?!


image45


I torsdags slutade vi vid kl 12 och hade bestämt oss för att åka till Ullared. Sagt och gjort! Vi hade verkligen skitkul och vår vadslagning slutade med att alla våra insatser jämnades med marken. Josefin låg i topp för att vara den som skulle handla mest med tanke på förutsättningarna. Dock gjorde hon mig och Hanna väldigt förvånade och vi förlorade våra pengar :/. Ida var värst och jag som inte skulle ha mycket mer än rakblad, nudlar och plastpåsar kom på en hedrande andra plats. Jag höll mig iaf under 1500 kr - sträcket och det var jag nöjd med. Jag säger bara det, nu är det kul att åka till Ullared igen...


Igår följde Sanna med ner till Halmstad. Började bra, pizzan kom 15 min tidigare än beräknat vilket gjorde att vi hann göra oss i ordning men samtidigt missa bussen med 1 min. Vi såg bussen köra förbi mitt framför näsan på oss... Så vi fick helt enkelt ta cykeln bort till J. Efter att vi kört fel ett antal gånger kom vi till slut fram till J där allt var frid och fröjd tills vi skulle cykla vidare till Ida. Då tog det inte lång tid innan jag fastnar i pakethållaren och mina strumpbyxor och Sannas klänning, som jag kvällen till ära hade lånat, går sönder. Otur! Fick försöka laga strumpbyxorna med några droppar nagellack medans klänningen fick användas med ett lufthål där bak ;). Sista delen av kvällen spenderade vi på Club Moon där tjejerna fixade in mig som var minderårig.  Känns konstigt när man ändå snart närmar sig 20. J. kom till slut in efter att ha lånat en tia av Sanna och pratat om hela Åreskutan med vakten. "Asså du måste släppa in mig, alla mina kompisar är där inne. Snälla. Jag ordnar gratis liftkort och boende i Åre åt dig. Du kan väl släppa in mig?!" Haha. vi hade många roliga stunder under kvällen.
Innan Club Moon var vi dock en runda på Valentine - vi gick fel! Konstigt nog så vet både jag o Sanna att det är fel men vi går in allihop och tycker det är kanon för att det inte var någon kö varken till entrén eller till garderoben. Men vi inser ganska snabbt att vi inte är på rätt ställe och vänder på klacken för att kila in till grannen. Där var vi resten av kvällen innan det var dags för nattamat i form av McDonalds.

Idag har jag lovat mig själv att storstäda lägenheten. En perfekt bakfylledag. Mår dock riktigt bra. Blev en promenad till stationen för att lämna Sanna och det var riktigt härligt vårväder - solsken! Sen en runda till J. för att prata igenom kvällens bravader och nu är jag hemma på fast mark igen. Ikväll skall vi till Kåren för att spana in lite fotbollsspelare, vi får väl se hur det går.



Dags att äta, och sen... som sagt storstädning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0