SNÖ!

Har hänt en del sen sist, i fredags kom det rejält med snö. Var helt vitt ute när jag vaknade vilket innebar en heldag i pulkabacken i stort sett. Handlade även mina sista julklappar så nu är alla klara! Alla är fixade på mindre än 3 dagar.
Vid 15-tiden var "barnen", ungdommarna numera, hemma på gatan ute och lekte i snön. Självklart skulle jag också vara med vilket resulterade i två stora snögubbar.

På god väg...


På kvällen kom Ida på besök och vi tittade på Idol finalen där Kevin tog hem segern. Lördagen o söndagen har gått till att spela fotboll, resulterade i en 4:e plats i Lucia Cup, varav 24 deltagande lag. Det var vi faktiskt riktigt nöjda med, dock snopet att vi spelade 1-1 mot vinnarlaget i semi där det istället fick avgöras på straffar (3-2 förlust).

Igår var det måndag och ny vecka, vi påbörjade en ny kurs i skolan som ska ligga över julen vilket innebär att jag har lektioner ända fram till den 22 december, likaså lektioner i mellandagarna för att sedan börjar igen fredagen den 2 januari. Känns lovande! Men läraren vi har verkar jätte härlig så det skall säkert bli bra, bara att gilla läget.
Igår kom även Emelie och hälsade på och fikade en runda. Vi bestämde sedan för att bjuda in Ida på kvällsmat eftersom vi sällan träffas bara vi. Annars brukar alltid grabbarna vara med också... Den enda som egentligen fattades var Sanna. Maten blev iaf lyckad, vi var proppmätta alla tre. Vi gjorde wook med grillad kyckling och nudlar, därefter gjorde Emelie en god sås till som vi kokade ihop allt med. Supergott! Får jag chansen så ska jag bjuda på detta på fredag...




Nej nu skall jag ta och skriva i mina tider från praktiken och lämna in diverse papper, därefter blir det biblioteket hela eftermiddagen. Ha det bra gottfolk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0