Inte undra på att man blir sjuk

Helgen som blev kort och precis är redan över och vi har nu fortsatt med de tre sista delarna av biomedicinkursen. Får känslan av att jag läser till läkare ibland. Vi har så otroligt mycket att läsa vissa stunder att jag undrar om det går ha det mycket värre. Rätt skönt att släppa de två första delarna iaf. Men så fort man äter påminns man... man tänker på hur kolhydrater, protein o lipider spjälkas och tas upp utav kroppen. Likaså om man behöver gå på toaletten, då tänker man på vad som händer med njurarna o v.v. När man skrattar så använder man sjukt mycket muskler och en hel del hormon frisätts och utsöndras. Det är helt sjukt hur kroppen är uppbyggd egentligen. Inte undra på att man blir sjuk egentligen...
Nu är iaf skiten gjord. Idag har jag varit inne i stan en runda och handlat lite, kul kul som Ida skulle ha sagt. Skulle inte ha spc mycket och var ganska sparsam så att säga men pengarna försvann likväl ändå. Trots all utkik efter något roligt tills morgondagen så blev det inte något festligt inköp. Får ta och se över min garderob o slita på det man har. Om jag känner mig själv rätt så kanske jag till o med har tur att hitta en ouppackad påse med något kul. Sånt händer det med...

Dags att ta tag i dagens "to do". Måste städa och sedan blir det famakokinetik som får all min uppmärksamhet. Ikväll blir det storkök av middag och likaså till att bänka sig framför tv:n framför Desperate Housewifes : ).


Ha d gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0