ETT LEVANDE BEVIS

Jag vet inte vart jag skall börja...


Det var första helgen sedan tjejerna kom hem.
Detta ville de självfallet fira med att gå ut, ungefär så iaf. Jag gjorde klart ganska tidigt att de inte skulle räkna med mig. Jag sparar mig inför nästa helg. Men man vet aldrig hur kvällen slutar och jag jobbade 18-20, ett lagom långt pass. Därefter till Abro där de överöste mig med kommentarer av olika slag "mes", "pussy" osv. Ja allt annat än "kvällens nykterist" typ ;)


Förfest på Abro blev det i varje fall.
Efter lite övertalning hade jag mina funderingar på att dricka o. gå ut trots allt. När jag därefter stötte på Emelie och likaledes insåg vilket problem det var med att få hem bilen så var det inte ett spc svårt beslut. I´m the driver!


Efter två turer till parken visade det sig att Hallie var lite sugen.
Han som tidigare under kvällen talat om att han skulle ägna den åt Daniel. Blev då ett besök på Löpargatan där Pelle o Irené hade fullt upp med lite trolleri. Hallberg stylade till sig och vi bestämde oss för att vi skulle in i parken. Ja, detta är första gången jag går dit helt nykter. Hallberg med tror jag... När vi kommer fram stöter vi på Allan, Chrille o. Olof som inte är spc svåra...


Fasen va kul det var.
Jag är egentligen inte typen som ställer mig helt nykter på ett dansgolv, egentligen vet jag inte varför med det har inte känt spc lockande. Men igår dansade vi i stort sett hela kvällen både med den ena och den andra. Vi hann dessutom spela bort Allans pengar i Black Jack och få Chrille till att fixa efterfest - detta hade han strängt taget redan bestämt.


Vi fick till och med upp Hedlund på dansgolvet
. Det är något som absolut inte hör till det vanliga och är nästan värt att nämnas. Synd att mitt batteri till kameran var slut redan innan kvällen började, annars hade han definitiv varit med på ett kort. När han dock såg sin chans så drog han...


Volvo v70 nästa.
Blev en hel del bilåkande den här kvällen. Efter parken blev det en tur till A.torp för att släppa av lite folk. Olof lyckas på något sätt få upp dörren och trillar ut, bilen rullade sakta men det blev ändå en jäkla smäll. De sorgliga med det hela är att både jag o Hallberg stirrar upp oss för hur det gick med bilen som inte var långt ifrån att slås in i en annan bil, Olof klarade sig säkert :P. Emelie blev arg över hur okänsliga vi var och visst hade hon rätt. Därefter hade Olof och Emelie sina dispyter och jag kan fortfarande inte sluta skratta.


Efterfest hos Chrille med text-tv och formell ett?!
Efter att vi hämtat upp Sanna som tog sig en tripp mot Ojojs blev det efterfest hos Chrille. Efter lite deeptalk med Disco-Janne hamnade jag och Sanna i Chrilles säng. Den fick vi dock inte ha spc länge innan vi låg där en hel hög. Blev dock en riktigt mysig avslutning på kvällen och jag måste ärligt säga att jag hade det lika kul som om jag vart full.


Pappa är inte sen på att påpeka hur mycket alkohol vi dricker.
Trots att han är dansk och själv kan dricka en hel del öl så är han totalt överväldigad här hemma när jag erkänner att jag hade skit kul utan att va full. "Där ser du, ni behöver inte dricka er stupfulla varje gång ni skall gå ut". Ungefär i den stilen lät det och sen malde han på :).


Efter att ha lämnat av sista resenären i Vmo blev det hem till Gislaved igen.
Halv 6 tittar jag på klockan och då har jag kommit hem. Ställer klockan på halv 11 och slocknar direkt.

Matchen idag, som det blev en hel del prat om igår, slutade faktiskt med vinst 3-2.

Helgen kunde på sätt och vis inte blivit bättre. Utefter de förutsättningar som jag hade är jag nöjd, mer än nöjd. Jag är ett levande bevis på att man kan ha kul i parken utan alkohol.
Nästa helg blir det dock andra planer... :)


Kommentarer
Postat av: Emelie

jag är avundsjuk på dig som verkar haft en perfekt kväll medans min blev kaos och åhhh..fan. Och nej jag lovar dig att hur mkt ni än tjatar denna gången så kommer jag inte hälla i mig en droppe. No way. Jag har lust att lägga mig under mitt täcke och ligga där tills alla har glömt bort mig. Ungefär så känns de. Men jaja, shit happens. Vi ses sen:)

2008-04-07 @ 11:59:35
URL: http://emeliekroon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0