Back behind a lot of memories

På inte mindre än 24 timmar har jag lyckats fixa ihop tre inlägg. Faktum är att så fort man får lite egentid är jag ytterst kreativ. Jag tror alla förstår att jag överdriver, sen jag slutade gymnasiet har allt gått på halvfart. Då hann man med tusen saker varje dag och när helgen kom trodde man att man kunde pusta ut men då var det om inte ännu värre. Dock innehöll den saker som man hade sett fram emot, inte massa prov, inlämningar och föredrag.


Veckorna rullar på och det känns knappt som att man lever, jag hinner inte riktigt ta tag I dagen innan den är slut. Jag hinner inte riktigt njuta av allt innan det är dags för nya upplevelser. Jag har sagt det förut och jag är faktiskt ganska bedrövad över att jag säger det igen men det skall bli ändring på det nu. Jag skall inte hamna framför dumburken i brist på annat utan jag skall ta tag i sånt som behöver göras. Just nu skulle jag behöva städa lägenheten, usch så tråkigt. Dock känns det som att jag lika gärna kan vänta med det tills nästa vecka. Sagt och gjort. Däremot borde jag titta över mina anteckningar och skriva rent - eftermiddagens sysselsättning. Visst låter det kul med att studera! Vardagen har dock sina ljuspunkter. Vi skall in och ta en fika sen, tjejerna och jag. Likaså skall J. och jag ta oss en snabbrunda på stan och se om vi hittar något roligt inför helgen. Dessutom så fyller J. 23 nästa torsdag!


I lördags fick jag mig ett ryck och tog tag i att städa mitt rum. Det slutade med att jag vände upp och ner på allt och att mycket av all skit man samlat på sig med året hamnade ute i köket. Jag kunde slänga en hel del och det är alltid skönt så nu finns det istället plats över till annan skit ;)

Hittade också alla kort ifrån studenten som jag inte har samlat ihop, men nu är även det gjort. Nästan så att man fällde en lite tår när man tänkte tillbaka på allt. Hur man än gör så kommer det aldrig att upplevas igen, visst är livet trist ibland på så sätt! Hittade också ett kort som jag skrattat många gånger åt "Grattis till studenten Rasmus Önskar Dragan # 38". Haha. Anneli hade det körigt med att hänga blommor så det blev iaf inte rätt.
Dessutom hamnade jag en halvtimma med min student mössa i famnen och jag kunde inte sluta tänka på allt. Det står en hel del roliga saker i den och tyvärr är det nästan så att det är för mycket för man kan inte läsa allt :/. Hittade även pappas tacktal för studenten "Min enda dotter men också min egen favorit..." Jag blev återigen tårögd och ibland känns livet så där extra härligt! :)




Ja, en extra gnutta studentglädje hade inte varit fel just nu. Skall som sagt bänka mig framför mina böcker och då är livsglädjen absolut på topp! ;)




So far so Good! Snart helg! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0