Alltifrån fotbollsfru till gravidblogg

I måndags hade Hanna piratbyxor, som hon säger, för första gången det här året. Idag kommer hon också ha det för det är så himla varmt här nere. Min termometer visar på +29 och jag tror den stämmer. Den är placerad i solen visserligen och där är det bra varmt.


Jag känner mig lite som Malin Wolin nu, fotbollsfrun som bloggar om allt ifrån en sunken tvåbarnsmamma till att bli gravid. Dessutom skriver hon i Amelia också och där pratar hon väldigt öppet om allt som gäller sex, vardagsproblem och till och med om att gå och fisa på öppen gata. Om ni inte gillar läsa om sex, så sluta här!


Igår hade vi ett ganska djupt samtal. Som alltid när vi träffas så pratar vi en hel del sex. På något sätt är det de mesta naturliga vi har att prata om. Den ena mer erfaren än den andra. Igår var det massa sexleksaker som var den stora höjdpunkten. Eftersom J. fyller år imon och vi alla är upptagna då blev det ett överraskningsfirande för henne igår.  För någon vecka sedan då vi pratade avsugningar kom vår lilla perfekta födelsedagspresent upp. J. gillar inte att suga av någon medans vi andra tycke att det var bland det självklaraste som finns, typ. En dildo stod därför för underhållningen. När I. och I. dock skulle inhandla denna låg kostnaden på 700 kronor vilket var lite väl dyrt. Det fick bli en billigare variant, en rosa vibrator för 200 kr. Köpt! Hon blev både lyrisk, glad och generad och jag förstår henne. Jag hade nog också blivit det! Alla 12 ögonen på sig och där står hon och skall öppna våra paket. Men vet ni hur hon löser det hela, hon går och stänger av musiken?! och så säger hon "sådär ja, nu blir jag inte lika generad längre" och vipps så är hon inte röd i ansiktet. Trolleri troller-a! Förutom att vi fortsatte att prata sex och sexleksaker större delen av kvällen så slutar jag här.


Det är sedan dags för paket nr 2 och hon försäkrar sig själv om att det numera är något lättsamt. Inget som man behöver stänga av musiken till i varje fall. Hon öppnar den lilla asken och där i ligger ett halsband och det första hon säger är (ni ska veta att hon är glad så gott som jämt o skåning) "Naaaeee åååhhhh vao ni ärj söjta. Det ärj jou såona som finns peå MQ". Det lät ju bra med tanke på att det var mamma o jag som hade gjort det. Glad blev hon iaf och överraskad också! Slutet gott allting gott!



Utöver allt sexprat kom vi också fram till att...

....det är fler blåögda blondiner som vill vara brunögda än det är brunögda brunetter som vill bli blåögda.


...att studentboende i många fall är överskattade. Här hemma kan jag gå så gott som naken utan att det står en halv skola och glor i lägenheten mittemot.


...att solen inte alltid är vår bäste vän. När man har sol i stort sett hela dagen känns ens lägenhet som en ångbastu. Jag skojar inte. Jag bor i bikini 5 månader om året


...att bostadsbidrag faktiskt kan vara riktigt bra. Du får chansen att bjuda både dig själv och din partner på en extra drink i baren, en gång i månaden.


...att skatteverket en gång om året kan vara en riktig höjdare. När vi får tillbaka på skatten får vi "råd" till att göra sådant onödigt trams för pengar som vi över huvud taget inte räknar med. För min del hade det alltså inte blivit ett nytt kök för 25 000 utan något mer stillsamt för 3075 kronor. Bättre med lite än ingenting alls.



Nu skall jag ta mig bort till Netto för att möta upp Hanna, därefter blir det en promenad ner till havet och i eftermiddag blir det storstädning. Ikväll blir det Gislaved och match mot Waggeryd!



Ha de gott!


Kommentarer
Postat av: Anonym

wow va fin din blogg har blitt:) Sketafin...
haha, mardrömmar är aldrig roliga.
Tack för i helgen förresten. För skjuss o allt annat du hjälpte mig med.
:)

2008-04-09 @ 14:33:39
URL: http://sannaingelstenolsson.blogg.se
Postat av: Josefin.W

Hej Issa! Nu är jag hemma från Copenhagen. Kom hem allt för sent för att ringa igår men vi ses väl snart hoppas jag :). Jag hinner inte laga någon mat och antar att jag är själv om det efter så mycket vila. Ses snart vännen!

2008-04-14 @ 08:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0