Alla känner apan - apan känner ingen



Blev en riktig sovmorgon idag men tror faktiskt att jag behövde det. För någon vecka sedan vaknade jag halv sju - sju varje morgon oberoende av vilken dag det var. Lördagarna blev extra långa, då man egentligen brukar sova bort halva förmiddagen fick jag tre timmar utöver det vanliga. Man får en hel del gjort på dessa timmar och samvetet får sig en push i rätt riktning. Men numera är väl allt som vanligt igen, vaknar strax innan tio och inser att halva dagen nästan gått innan jag kommit upp, ätit frukost o. gjort mig i ordning.

Tog mig en riktigt lång promenad igår, benen bara gick och gick i princip. Kom även fram till att det finns fördelar med att bo i en stad. I Halmstad kan man lugnt promenera överallt utan att man skall riskera möta en massa man känner och då "tvingas hälsa på dem". Men här hemma, igår insåg jag verkligen det, alla känner alla. Jag vet inte hur många jag hälsade på. Jag brukar vara ganska duktig på reg.nr och därför känna igen bilarna och sedan hälsa eftersom det måste vara någon man känner. Igår kände jag likväl inte igen spc många och det måste väl betyda att folk har bytt bil eller? :) Föraren vinkar och är halvvägs förbi innan jag ser vem det egentligen är och då vinkar jag, detta upprepade sig minst 3 grr. Han/hon i bilen såg ändock inte min vink. Det är nästan som att man får lite självförebråelse över att inte hälsa så därefter tog jag ideligen småvägar hem. Detta i hopp om att inte vara oartig och undgå att inte hälsa på dem man känner...


Igår åkte även mamma o pappa till Italien och jag har numera huset för mig själv. Härligt att man kan gå och göra lite som man vill, men mindre härligt att man själv måste laga mat och handla själv. Igår insåg jag hur mörkrädd jag faktiskt är, det visste jag dock redan tidigare men igår tog jag nog priset. Jag skrämmer upp mig själv för minsta lilla och det hela blir inte bättre av att jag får sms där det står "Akta dig för mördaren", "Du har väl tittat igenom huset så att du mot förmodan inte är ensam". Jag tackar min kära vänner och även min granne för det.
Jag sov som en stock! Trots att jag är van vid att sova själv nere i Halmstad är det annorlunda här hemma. Här har man ett hus som är minst tre gånger så stort och som ibland får för sig att ge ifrån sig tätt underliga ljud.


Dags för att åka upp till pappas jobb och sno åt mig lite saker som kan vara bra att ha. Allt för att slippa sätta sig ner och ta tag i det oändliga. Måste verkligen plugga idag, och som vädret ser ut nu så kan det nog bli en riktigt "bra" dag. Ibland är det allt gott med ett varmt uterum och en bärbar data :)


Om inte Emelie ringt inom en timme så får hon en personlig väckning idag!



Kommentarer
Postat av: sandy

Ja jäklar! en rejäl bolmen reunion, tälta i trädgården och allt..åh fint väder också..mm sounds good in my ears! :)
Ha en bra helg, synd att du inte är i Halmstad bara ;/ nu när jag är där, och sofia med för den delen

2008-04-18 @ 13:47:25
URL: http://sandrasss.blogg.se
Postat av: Amanda

gå in på www.karamellkungen.se och klicka in på nåt godistest eller nåt så kan man göra det där ;)

2008-04-18 @ 15:03:57
URL: http://amandalinne.blogg.se
Postat av: Ida B.

Issa, vad händer på lördag? Det ryktades om att ngn hade seriepremiär på söndag? :/.
Ses imon vännen! Puss

2008-04-20 @ 11:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0