Tisdagen 23 okt - En dag i Hollywood

Hann precis skriva allting klart innan mitt internet gick åt skogen igår, vet dock inte vad det är för fel... För nu funkar det i varje fall...



Allt detta hände alltså igår!

En dag i Hollywood!


Känner att jag behöver en paus, en paus ifrån att vara deprimerad. Faktum är att det har känts ganska så bra idag. Jag har varit riktigt glad och haft koll på vad kan och inte kan. Men nu känns allt frustrerande igen. Man önskar att man återigen var liten och kunde krypa upp i mammas famn så fort något var lite kämpigt. Kanske blir bättre av att skingra sina tankar här lite??


Iofs, är det väl ändå inte så farligt om jag missar en tenta. Man får ändå en ny chans senare... Det är inte gymnasiet längre, det här är högskolan. Verkar som att vissa kan allt och att några inte kan någonting typ, så sämst lär jag inte vara. Jag kan iaf något.

Morgonen började bra, sov hur bra som helst inatt. Dock skulle jag duschat igår kväll innan jag gick o la mig för att slippa göra det idag på morgonen. Men jag var allt för trött igår och bestämde mig för att skjuta på "besväret". Sen händer det som bara händer på film...


Jag går in i duschen, sköljer håret lite snabbt och stänger av kranen. Tar schampo och när det är dags för att skölja ur håret låter kranen lite märkligt och oavsett hur mycket jag än vrider och vänder på kranen händer ingenting. Vad fan, tänkte jag rent ut sagt. Går ur duschen och skall se om jag istället kan skölja ut håret i tvättstället. Inget vatten. Rusar ut i köket, inget vatten där heller. Där står jag, med schampo i håret och det känns som att jag själv spelar huvudrollen i en klantig komedi. Vad fan ska jag ta mig till. Blir jag tvungen att doppa huvudet i toalettstolen såsom hon på filmen? No way!

Slänger på mig ett par mjukisbyxor och en tröja för att palla mig in till grannen, första besöket hos dem. Plingar på och en ganska så bastant herre öppnar...


Jag:  "Ehh, hej jag är er nya granne. Jag har tyvärr inget vatten kvar och här står jag med schampo i håret, ni har möjligtvis inte lite jag kan låna? Eller vet ni vad det är för fel på min dusch?" (Han såg ut som att han kunde en hel del...)

Han:  "Ja hej hej, alltid trevligt med nya grannar :). Hehe oj, jadu det står en lapp nere i trappuppgången att de tyvärr blir tvungna att stänga av vattnet, tisdagen 23 okt 8:00-13:00. Där har du förklaringen.  Jag måste snart iväg till jobbet och har tyvärr inget vatten förutom det som är gammalt diskvatten. Jag förmodar att det inte är riktigt det du söker?

Jag: "Hehe nej, men tack ändå, då vet jag..."


Sen pallar jag mig hemåt igen, 3 meter, och börjar fundera över om jag kommer få ha schampo i håret tills kl 13:00. Klockan började närma sig halv nio...  Sen får jag en briljant idé. Jag har lite vatten i en flaska i kylen. Sköljer så gott jag kan och tyvärr blev det inte mkt bättre, det var inte så mycket vatten som jag hade hoppats på. Därefter hittar jag ytterligare en flaska - med mineralvatten. Detta fick bli min räddning. Där stod jag med mineralvattnet och 2 dl vanligt vatten och skulle skölja ur mitt schampo. Lyckades väl ganska så bra men det blir dyrt i drift...

Håret luktar faktiskt ändå rätt så gott, det var ingen speciell smak på mineralvattnet, vilket kanske var bra. Känns dock inte lika rent som det brukar...


Ikväll har jag lovat mig själv att jag ska duscha innan jag går och lägger mig, likaså att jag ska titta på anslagstavlan i trappuppgången oavsett hur många väskors packning jag än har med mig...(Det var just därför jag inte slängde ett öga på väggen igår kväll).

Sen har jag insett hur stor betydelse det är att ha vatten tillgängligt så gott som jämt. Man vet egentligen inte hur bra man har det...


Dock slutade det gott för mig den här gången, och det är ytterligare en dag närmare helg :)


Isabell




Och du, Sanna, jag hittade en mapp med en massa bra musik i... en hel del gamla favoriter :) Nu strular ju mitt internet så det blir nog inte mkt med den saken ikväll. Men den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge...


Kommentarer
Postat av: Sanna

hahah en riktig issa... kan se det framför mig... :) låtarna... skitbra ju... men framför allt vill jag se det där filmen... ska bli intressant hmmmm...

2007-10-24 @ 10:36:38
Postat av: Mamma

Det låter som du haft maximal otur. På torsdag när du kommer hem från du krypa upp hos mig och du fortfarande känner som du gör.
Våga tro på dig själv, om du nu inte klarar det förstår du i varje fall vilket jobb som krävs. Då är jag dessutom säker på att du fixar det nästa gång.
Ha det bra.
Häls. mamma

2007-10-24 @ 13:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0