Måndag

Helgen var härlig, välbehövlig filmkväll i fredags och under lördagen kom både mamma o Alex på besök. Vi skulle byta soffbord och fixa och dona. Det blev kanon men allt är långt ifrån klart och jag ser redan fram emot pappas besök då han skall ta tag i det oklara. Framåt eftermiddagen när jag var nära undergång var det dags att åka hem, länge sedan man hade sådan huvudvärk o va så fruktansvärt trött. Stressad och irriterad på så gott som allt. På kvällen blev det mot alla odds ändå utgång. Får tacka mina kära vänner för det. Ett tag hade jag näst intill bestämt mig över att jag skulle ha en hemmakväll. Hade faktiskt riktigt trevligt ute, dagen efter är en annan historia. Har nog aldrig haft sådan huvudvärk, ska dock poängteras att jag alltid är bakfull, kvittar om jag druckit mig stupfull eller varit nykter när man kommit hem.
På bakfylledagen var det dags att ta sig ner till Halmstad och veckoallvaret igen och nu är det måndag. Den värsta dagen på hela veckan - det är hela 5 dagar till helg.

Har så gott som redan planerat kommande helg. Lördag innebär släktträff, har inte träffat släkten sen min student och det känns som om det vore evigheter sen dess. Kusinbarnet Signe fyller 1 år och skall firas tillsammans med resten av alla höstbarn. Ska faktiskt bli riktigt mysigt att åka hem på en trevlig släktmiddag, släkten är faktiskt riktigt rolig!
Nästa vecka blir det för ovanlighetens skull inte lika mycket lektioner och jag funderar på att stanna hemma i Gislaved och ta mig en shoppingtur och ett besök hos Sanna. Än så länge är det väl bara funderingar men det skadar inte att kunna planera lite någon gång.

Igår fyllde pappa år, träffade dock aldrig honom. Hans flyg var försenat och vi missade varandra med 7 timmar ;).


Detta var nog mitt tråkigaste inlägg på länge, vardagsprat.
Dags för en promenad med Niklas...




Isabell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0