Summerar året med sikte på semester?

"Snart är det semester för mig också. Det som de flesta av oss redan påbörjat,. Högt ställda förväntningar ska infrias. Planeringen är minutiös de första dagarna. Jag tror jag har upptäckt hur det fungerar. Redan i januari börjar jag sukta efter den härliga månaden mitt under sommaren. Jag drömmer om Medelhavet där jag ligger på stranden och lapa sol, där man badar i saltvatten, ja ni vet vad. När vi kommer upp till hotellet efteråt jämför vi vem som fått mest färg. På kvällen sätter vi oss på en mysig restaurang och börjar med drinken, som för kvällen antagligen inte är den första. Det är semester och vi har alla ett stort leende på läpparna. Jag ser det så klart framför mig. Reality Check!


Vi går in i februari månad, snöslasket börjar ge med sig. Det börjar bli dags att få på sommardäcken enligt mamma. Dags att köpa ny bil enligt pappa. Jaha där försvann halva semesterkassan och min resa till Medelhavet. Men med sommardäck och ny bil kan vi tjejer göra vår roadtrip som vi alltid drömt om. Man kan ju bila till Danmark så att man i alla fall kommer utomlands.

Mars månad är nästan slut. Jag råkar göra något dumt, "oväntat och verkligen oplanerat", där rök sex tusen spänn till. Ja, varför inte ta det ifrån min semesterkassa. Jag kanske inte kommer till Danmark men fasiken, Öland en vecka i hyrd husvagn tipsar min käre broder mig om. Ja, varför inte det kan också vara trevligt.

Några dagar in i april dimper deklarationen ner i brevlådan. Förhoppningar om att bjudas på en trevlig överraskning finns inte. Jag, med rynkad panna inser att skiten kräver mig på mer än jag förväntat. Insikten infinner sig, min resa till Dubai till hösten kanske inte ens blir en semestervecka vid Medelhavet vecka 30?"

 


Jag kommer på mig själv, när jag sakta men säkert vaknar upp ur min dröm. Det är onsdag morgon den 11 juli 2007. Jag har visserligen en trist deklaration, men ingen egen semesterkassa, tur är väl det. Däremot har jag tankar om min resa till medelhavet som kommer äga rum om mindre än två veckor. Ja, vi kommer ha grymt kul och jag hoppas att jag inte vaknar, av ännu en "mardröm" till, innan dess?




Isabell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0