It´s just the beginning

Än så länge känns det som att man hunnit med relativt mycket på det nya året. Dagarna går allt för fort och lovet är tråkigt nog slut. Julafton blev lika underbar som alltid, hela tjocka släkten, jultraditioner, jultomte och förståss vårat berg av julklappar. Fick dessutom en extra mysig julklapp som avslutning. Nyårsafton blev inte som planerat men ändå helt lyckad :) att åka till Thailand nästa år kanske vore något, då får i varje fall Emelie som hon vill.
Under mitt lov fick jag, trots tidiga mornar, lämna några dagar åt arbete. Pest och pina att arbeta men det roliga kommer så småningom. 
I fredags åkte vi på årets första "resa". Den gick dock bara till Danmark för att besöka min farmor. Sällskapet var över förväntan och jag är glad att du följde med! Hade inte förväntat mig att det kunde vara så roligt och dessutom att jag skulle vinna över dig i bowling. När vi entrar Gislaved igen är det lika skönt som alltid att komma hem även om vi gärna stannat några dagar till. Att gå upp och börja skolan igen gjorde inte heller det hela bättre.
Men slutet gott och allting gott som man brukar säga. Ida är iaf glad att hon har börjat skolan igen, även fast vi andra inte är det. Men snart är det sportlov, och allt tjat hemma om att tjäna egna pengar känns lagom frustrerande. Mamma tycker bestämt att jag ska arbeta under dessa fem dagar medans jag själv kan tycka att jag är värd att vara ledig i all dess bemärkelse. Allt detta tjat om att tjäna pengar...och allt detta tjat om att leva loppan i Dubai. Men resan ser jag fram emot. Både med lycka och en usel ekonomi...


emelie we miss you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0