Vad gör man inte för lite julstämning




Igår var det dags att göra pepparkakshus, som alltid runt den 10 december. Resultatet blev riktigt bra och man var lika stolt som alltid, över för den här gången. Något som också var lite nostalgiskt var att när pappa kom hem så bryter han av ett hörn. Detta har han gjort så gott som varje år som vi har gjort pepparkakshus. Förr var det alltid ett hiskligt liv här hemma när någon märkt att det fattats en bit men numera kändes det nästan som att det hörde till. Ingen riktig jul utan ett söndrigt pepparkakshus...? Inte nog med det så har vi som tradition i "familjen" sagt att man inte får äta ngt av huset förens efter självaste julafton, och vi andra tre vi brukar hålla oss till reglerna.

I morse när jag vaknade regnade det lite smått ute, men nu har det blivit snö. Kommer nog inte ligga kvar speciellt länge men just för stunden känns det som att det snart är jul. Mamma har sin lediga dag och håller på att göra pepparkakor så det luktar i hela huset just nu. I tv rummet står en skål med godis och klementiner, precis som det skall vara.

Kommer ihåg för några år sedan, det var till och med så mycket snö att vissa inte ens kunde ta sig till skolan. Vi var 8 elever den dagen och istället för lektion så tittade vi på film och till och med åt popcorn. Okey, visst detta var på mellanstadiet och närmare bestämt ungefär 7-8 år sedan men det är sådant som sitter i. Känns som om det vore en helt annan värld, numera är man förvånad om det skulle bli en vit jul. Men jag slutar aldrig att hoppas, för det är iaf ingen riktig jul utan snö...



Snart bär det av till Halmstad, först lite shopping och sedan skall vi njuta av en pizza och ikväll blir det utgång. Men om jag får som jag vill så missar vi iaf inte Bonde söker fru :P.

En sista sak bara, har fått mitt antagningsbesked... och jag kom in :)


Kommentarer
Postat av: S

Idag blir det julstämmning för mig för jag ska nämligen på julbord. =) Det är jobbets. hehe

Ha det bra!!

2007-12-12 @ 11:06:49
URL: http://suneeta.blogg.se
Postat av: Anonym

Ohh kom du in ! :D vad kuuul! GRATTIS!

2007-12-12 @ 15:11:03
URL: http://maaddiie.blogg.se
Postat av: sandra

åh grattis för att du kom in!! och ha det så roligt ikväll ;)

2007-12-12 @ 18:39:28
URL: http://minroliga.blogg.se
Postat av: Anonym

din tönt..! varför har du inte sagt nå.. hmm jaja grattis!

2007-12-14 @ 16:19:27
URL: http://sannakolzowisaksen.blogg.se
Postat av: Anonym

du o ditt bonde söker fru! ; ) HAAHA

2007-12-24 @ 00:42:29
URL: http://antonela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0