Pepparkaksbak

Eftersom mitt förra inlägg näst intill var alldeles för långt blir det här iaf bra mycket kortare. Har inte hänt allt för mycket sedan sist. En ny skolvecka har börjat och Titti har gett oss en uppgift att redovisa på torsdag, vilket då innebar att en liten del av eftermiddagen har gått åt till att studera H&M.

Ikväll har jag varit hos Maya tillsammans med Anna och bakat pepparkakor. Jag fattar inte hur vi lyckades men det blev iaf inte speciellt många pepparkakor till slut. Inte nog med att vi har ätit deg som om vi vore barn, vi har dessutom bränt en helt plåt i ugnen så att brandlarmet gick och hyresvärden kom på besök. Detta blev dock en ganska rolig händelse, som plåster på såren stannade han och fikade och vi kunde helt enkelt inte bli av med honom. En trevlig herre det där men att ha hyresvärden så nära inpå verkar inte som någon bra idé. Jag är glad att jag inte bor så nära min, i varje fall inte så nära att han hör exakt vad jag gör...
Ja, både Anna och jag har alltid sagt att det är ett speciellt ställe Maya bor på. Nu var det till och med så illa att det var upp till bevis!

När jag kom hem luktade jag fortfarande pepparkakor och lär säkert göra det ett tag till. Har alltid tyckt att det varit bra ljudisolering i min lägenhet men innan när jag skulle duscha hörde jag grannens toner på pianot precis som om hon spelade inne på min toalett. Faktum är att det var riktigt härligt och avslappnande. Hon spelade en massa låtar som jag kände igen och jag stod faktiskt och sjöng med till de flesta av dem.

Dags för ytterligare ett avsnitt av Desperate Housewifes...



Isabell

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha ibland har vi bara för roligt ihop. Tänk att det finns sånna pärlor i småland :)
Försökte fixa det där på bloggen men det ville sig inte riktigt. Hör av dig efter plugget när du har tid att hjälpa mig.
Kram Anna

2007-12-06 @ 14:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0